Misafir Misafir
| Konu: Yazılım Türleri C.tesi Haz. 13, 2009 6:02 pm | |
| Öğretici yazılımlar öğretmenin görevini yapan yazılımlardır. Bir anlamda özenle oluşturulmuş bir ders kitabına benzer. Yeni kavramlar öğrencilere parçalar halinde sunulur ve öğrencilerin bu kavramları anlayıp anlamadıkları sık sık sorgulanır.Bu uygulamaların ders kitabından en önemli farkı öğrencilere dönüt verilmesi ve değişik çözüm yolları üretilmesidir.Bu uygulamada bir girişten sonra öğrenciye bilgi sunulur ve bilgiye ilişkin sorular sorulur.Öğrencilerin verdiği yanıt değerlendirilir ve sonuç kendisine bildirilir.İyi bir öğretici yazılım;· Ders konusu bilgisayarın pratik ses ve grafik özelliklerini kullanarak sunulmalıdır.· Öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmek için ek sorular sorulmalı, gerekiyorsa çözümleri gösterilmelidir.· Öğrencilerin dikkatini çekmelidir.· Öğrencilerin önceki bilgilerini hatırlatıcı nitelikte olmalıdır.· Geri bildirim verilmesi ve anlatım sonunda test soruları sorulması da unutulmamalıdır.Benzetimler, doğal ve gerçek ortamların bilgisayar ortamında sanal olarak yaratılmasıdır. Sınıfta gösterilmesi zor ya da olanaksız bir olayın, deneyimin ya da deneyin bilgisayar ortamında oluşturulmasıdır. Tehlikeli ve karmaşık fizik, kimya deneylerini, mühendislik uygulamalarını gerçeğe son derece yakın biçimde bilgisayarla şematize etmek mümkündür. Böylece öğrenci kendisine ve başkalarına zarar vermeden, gereksiz malzeme kullanımına yol açmadan olayları izler ve yapacağı etkinlikleri daha somut olarak görür.Kısaca gerçek hayattaki olgu ve olayların çok iyi düzenlenmiş benzerleriyle öğretim yapmak amaçtır.İyi bir benzetici yazılım;· Gerçekten görülmesi ve değerlendirilmesi olanaksız, çok zor ya da tehlikeli konuları içermelidir.· Laboratuar deneylerinden ucuz olmalıdır.· Benzetilen olayı öğrenci istediği kadar tekrar etmelidir.PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI Bu yazılımlarda öğrencilerin problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenir. Öğrencinin o ana kadar görmediği bir problemi; eski bilgilerini, yaratıcılığını ve muhakeme gücünü kullanarak çözmesini sağlayan yazılımlar.Bu yazılımlar genellikle oyun formatındadır.İyi bir problem çözme yazılımı;· Öğrenciye yeteri kadar pratik yapma olanağı sağlanmalıdır.· Öğrenci ‘cevap’ butonunu kullanmalı ve sonucun doğruluğunu ya da yanlışlığını gözlemlemelidir.· Öğrenci kontrolünde olmalıdır.· Öğrenciler tek tek ya da grup halinde çalışmalıdır.Oyun formatını kullanarak öğrencilerin ders konularını öğrenmesi sağlanır. Bilgisayar oyunları çocukların olgu ve olayları algılama, kritik durumlara karşı karar alma ve etkinlikte bulunma becerilerinin kazandırılmasına katkı sağlamalıdır. Ancak bilgisayar oyunlarının çocukları bağımlılığa itebileceği ya da şiddete yöneltebileceği bilinmektedir. Bu nedenle eğitimciler bu konuda dikkatli olmalıdırlar.Bilgisayar oyunlarının bir yararı da öğrencilere teknoloji kültürü verilmesidir.· Okullarda öğretmen, öğrenci ve okul yönetimine eğitim ve öğretimini yardımcı olan yazılımlar· Sözcük işlemci programları· Elektronik tablolama· Veri tabanı programları· Sunum programları· Grafik programları· Çizim programları· Masaüstü yayımcılık programları· Web tarayıcıları· Telnet programları· Html programlama yazılımları· Dosya transferi programları· E-posta sistemine erişme olanağı veren programlar· Gopher programları· Sohbet odalarına erişme olanağı sağlayan programlarEğitim yazılımları çağdaş eğitimin gereğidir ve görerek öğrenmede başarılı bir yöntemdir.Ancak bu yazılımlarda;· Kullanılan Türkçe’nin bozuk oluşu· Programın eksik ve hatalı oluşu,· Pedagojik açıdan iyi hazırlanmaması· Geri bildirimlerin yetersiz oluşu gibi sorunlar oluşmaktadırBu hataları yok etmek için yazılımları hazırlayan ve uygulayan kişi ve kurumlarınnitelikli olması şarttır.Sözcük işlem kavramı yazılan bir metni bir bilgisayara kaydederek saklama anlamına gelir. Bir yazma aracıdır, daktiloyla özleştirilebilir.Piyasada kullanılan birçok sözcük işlem programından en yaygın olanı Microsoft Word’dur.Bir sözcük işlemci yazılımıyla;· Bir metni yazma ve yazılanlarda değişiklik yapma· Değişiklikleri anında yapabilme· Yazılan dosyaları kaydetme· Sözlük kullanabilme· Yazılanları dil bilgisi açısından kontrol ettirme· Tablo ve sütun yaratma· Paragrafları düzenleme· Yazılanları yazıcıda basma gibi işlemler yapılabilir |
|